Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej (tzw. interpretacji przepisów prawa podatkowego) należy złożyć do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Można to zrobić osobiście, pocztą lub elektronicznie przez e-Urząd Skarbowy lub e-Doręczenia.

Indywidualne interpretacje mogą dotyczyć stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Pod pojęciem stanu faktycznego należy rozumieć sytuacje, która zaistniałą przed złożeniem wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji. Zdarzenie przyszłe to takie, które nie miało miejsca, ale wnioskodawca zakłada, że wystąpi lub może wystąpić. Wnioskodawca jest zobligowany w wyczerpujący sposób opisać zaistniały stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe w związku, z którym pojawiły się wątpliwości interpretacyjne oraz przedstawić własne stanowisko w sprawie. Za wyczerpujący opis należy uznać taki stan, w którym organ może w sposób niebudzący wątpliwości udzielić informacji w zakresie możliwości zastosowania praw podatkowego w indywidualnej sprawie. Jeśli podatnik zastosuje się do interpretacji indywidualnej, nie może ponieść negatywnych konsekwencji, nawet jeśli później okaże się, że była błędna. Niemniej jednak podatnik skorzysta z ochrony tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny pokrywa się z opisem w złożonym wniosku.

Okres oczekiwania na interpretację wynosi do 3 miesięcy od złożenia wniosku. Jeśli wnioskodawca nie otrzyma interpretacji indywidualnej w ciągu 3 miesięcy,  stanowisko które zostało przedstawione we wniosku uznaje się za prawidłowe. Jeśli złożony wniosek będzie niepełny – wnioskodawca otrzyma wezwanie, aby go uzupełnić w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Wtedy okres oczekiwania na interpretację może się wydłużyć. Jeśli wniosek nie zostanie uzupełniony w ww. terminie, wnioskodawcy zostanie doręczone postanowienie, że złożony wniosek nie zostanie rozpatrzony. Trzeba pamiętać jednak, że można ponownie złożyć kompletny wniosek.

Jeśli wnioskodawca nie zgadza się z otrzymaną interpretacją indywidualną, może w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania złożyć skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego za pośrednictwem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.